Tajniki coachingu i mentoringu

Jednym z najskuteczniejszych sposobów prowadzenia i szkolenia pracowników w miejscu pracy jest wprowadzenie w firmie programu mentorskiego lub coachingowego.

Można by pomyśleć, że aby być mentorem, trzeba być ekspertem w swojej dziedzinie, kimś, kto był tam i zrobił wszystko, kimś, kto ma najwyższe kwalifikacje i wyróżnienia, ale w rzeczywistości tak nie jest.

Mentor to ktoś, kto posiada pewien zasób doświadczeń, dyscypliny, doświadczenia oraz ktoś, kto ma odpowiedni charakter, aby szkolić, zachęcać i motywować innego pracownika. Mentor nie musi być członkiem kierownictwa, nie musi być też osobą, która najdłużej pracuje na danym stanowisku - to po prostu ktoś, kto ma odpowiednią osobowość i umiejętności, aby zachęcić inną osobę.

Jako menedżer, wybór odpowiedniego mentora, który pomoże poprowadzić nowego pracownika lub młodego pracownika, który musi zdobyć więcej doświadczenia zawodowego, jest po prostu osobą, która ma odpowiednią osobowość i umiejętności, aby zachęcić inną osobę. doświadczenia, tak naprawdę sprowadza się do oceny pracowników, których zatrudniasz, ich cech osobowościowych, a także ilości posiadanego przez nich doświadczenia.

Oczywiście, mentor musi mieć duże doświadczenie w wykonywanej pracy, ale nie musi mieć go najwięcej z całego biura. Osoba, która ma największe doświadczenie, może nie mieć odpowiednich cech osobowościowych, aby być mentorem.

Główne cechy osobowościowe wysokiej jakości mentora wysokiej jakości to:

  • Przystępny
  • Cierpliwy
  • Ktoś, kto potrafi motywować innych
  • Wzór do naśladowania
  • A pracowity Osoba, która daje przykład, siedząc na swoim krześle w biurze
  • Dobra komunikatywność, która potrafi dobrze tłumaczyć
  • Uprzejmość i wyrozumiałość

Cierpliwość jest kluczem do pełnienia roli mentora lub coacha dla innego pracownika, ale bycie przystępnym i umiejętność dobrego komunikowania się są również istotne.

Obejrzyj ten film, który bardziej szczegółowo wyjaśnia, na czym polega mentoring i jak skutecznie prowadzić mentoring/coaching.

Mentoring to dobry sposób na ograniczenie kosztownych szkolenia, Jest to również o wiele bardziej efektywny i praktyczny sposób uczenia się. Posiadanie mentora lub trenera oznacza, że pracownicy mają kogoś, do kogo mogą się zwrócić, jeśli mają problemy lub nie są pewni, jak coś zrobić. Oznacza to, że rzadziej popełniają błędy, ponieważ zawsze jest ktoś, kogo mogą swobodnie zapytać, a ich mentor będzie rozumiał ich mocne i słabe strony, dostosowując wyjaśnienia do ich potrzeb.

We współczesnym środowisku biurowym mentoring staje się coraz bardziej powszechny, zwłaszcza w przypadku mentoringu w ramach zespołu. W takim przypadku pracownik ma poczucie, że nie jest sam, nie zmaga się z trudnościami w przyswajaniu nowej roli, której jeszcze nie do końca rozumie, ponieważ ma wokół siebie członków zespołu i mentora, który go prowadzi i doradza. Podnosi to morale i pewność siebie oraz sprawia, że pracownik znacznie szybciej nabiera wprawy, w porównaniu z kimś, kto jest pozostawiony sam sobie, z instrukcją obsługi i jednodniowym i jednodniowym kursem szkoleniowym!

Dobrym pomysłem jest takie ustawienie stołów w biurze, aby pracownicy siedzieli blisko swojego mentora, co pozwoli uniknąć konieczności wstawania i przechodzenia obok, a tym samym wpłynie na produktywność i zakłócenia w pracy. Mentor i podopieczny powinni również regularnie spotkaniaaby można było zadawać pytania i przekazywać informacje zwrotne.

Jaka jest różnica między coachingiem a mentoringiem?

Powinniśmy poruszyć tę kwestię, ponieważ choć są one bardzo podobne, istnieje jedna subtelna różnica. Mentoring trwa zwykle znacznie dłużej niż coaching i ma bardziej nieformalny charakter, tzn. odbywa się w miejscu pracy. Z kolei coaching jest bardziej formalny, program zwykle jest ustalany wcześniej i trwa krócej.

Pomimo różnic, obie formy są przydatne w pomaganiu nowym i młodym pracownikom w odnalezieniu się w nowej sytuacji, a także w zwiększaniu pewności siebie u osób, które z innych powodów mają problemy.

Inni użytkownicy czytali również