4 błędy, których należy unikać podczas otrzymywania informacji zwrotnej
Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele...
Jako menedżer, musisz koniecznie zrozumieć bardzo ważną rolę morale.
Kiedy współczesne środowisko biurowe ma niskie morale, nic dobrego z tego nie wynika. Spada produktywność, spadają zyski, a pracownicy zaczynają odchodzić. To bardzo zły obraz. Natomiast gdy morale jest wysokie, wszyscy są zadowoleni, wydajność wzrasta, zyski są większe, utrzymanie pracowników jest wysokie, a klienci zauważają różnicę w jakości usług, które otrzymują.
Dobra wiadomość jest taka, że zapewnienie dobrego morale w biurze nie jest takie trudne. Chodzi tak naprawdę o to, abyś traktował swoich pracowników jak ludzi, pokazywał im, że są cenieni, słuchał ich i zapewniał im wygodne i wspierające środowisko pracy. Nikt nie chce czuć się zdewaluowany lub nie traktowany poważnie, kiedy siedzi codziennie 7 lub 8 godzin przy biurku.
Jest kilka rzeczy, które mogą wpłynąć na negatywne morale. Jedna z nich związana jest z informacjami zwrotnymi.
Zawsze znajdą się sytuacje, w których menedżerowie będą musieli przekazać pracownikom informacje zwrotne lub konstruktywną krytykę. Może to być jeden pracownik lub cały zespół. Nikt nie będzie miał wszystkiego dobrze, w 100% czasu. Zawsze jest miejsce na poprawę, a to oznacza udzielanie informacji zwrotnej, jak zmienić rzeczy i osiągnąć te wzniosłe wyżyny zwiększonej jakości. Problem polega na tym, że kiedy udzielasz informacji zwrotnej w niewłaściwy sposób, może to łatwo wpłynąć na morale. Zaczyna się to od jednego pracownika, a potem przenosi się na resztę. Mogą oni rozmawiać między sobą lub może to być przypadek nieprawidłowego przekazywania informacji zwrotnej całemu zespołowi.
Niskie morale oznacza mniej pomysłów przy stołach nowoczesnego zarządu, oznacza więcej błędów i oznacza raczej nieszczęśliwe biuro do pracy. Dlatego też, kiedy musisz przekazać informację zwrotną, musisz zastosować bardzo nowatorskie podejście, aby zapewnić, że dany pracownik lub zespół nie będzie zdenerwowany lub obrażony tym, co masz do powiedzenia. Jest to podejście kanapkowe.
Podejście kanapkowe w zasadzie oznacza, że zaczynasz od pierwszej warstwy chleba, a nazwiemy ją pozytywnością. Oznacza to, że musisz otworzyć dyskusję pozytywną uwagą, np. "Chciałbym tylko powiedzieć, jakie wrażenie zrobiło na mnie twoje zaangażowanie w projekt". Następnie należy przejść do wypełnienia, czyli problemu lub informacji zwrotnej. W tym celu należy zastosować łagodne podejście - "Nie jestem pewien, co o tym myślisz, ale może moglibyśmy spróbować...", używając odpowiedniego języka. Następnie należy wyjaśnić, dlaczego. "Podejście, od którego zacząłeś, naprawdę dało nam świetny początek, ale myślę, że moglibyśmy popchnąć je dalej", a następnie zakończyć kanapkę kolejną warstwą pozytywności. "Naprawdę uważam, że to pomoże ulepszyć projekt i wiem, że wykonasz świetną robotę".
Możesz użyć tego podejścia do każdego rodzaju problemu, jaki masz i działa to cudownie. Używanie pozytywów i negatywów zmieszanych razem oznacza, że negatyw nie jest głównym celem. Jest on zagłuszony przez pozytywny, ale negatywny jest nadal wystarczająco widoczne, aby być brane pod uwagę, ponieważ był głównym komunikatem. Wszystko jednak sprowadza się do tego, jak to stworzysz, więc upewnij się, że twoje umiejętności robienia kanapek są na najwyższym poziomie!
Kiedy stosujesz to podejście, informacja zwrotna jest zwykle odbierana w sposób, w jaki była zamierzona. Oznacza to, że morale pozostanie na wysokim poziomie, a nawet może ulec poprawie dzięki pozytywnym komentarzom, które właśnie tam wrzuciłeś! Kiedy tego nie zrobisz i skupisz się po prostu na negatywach, istnieje dużo większe ryzyko, że morale zostanie zniszczone.
Skup się na robieniu pozytywnych kanapek z lekko negatywnych wiadomości, a Twoje biuro pozostanie miejscem o wysokim morale, którym zawsze było!