4 błędy, których należy unikać podczas otrzymywania informacji zwrotnej

Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele łatwiej jest przyjąć pochwałę niż krytykę.

Jednak w miejscu pracy zawsze znajdą się sytuacje, w których być może coś, co zrobiłeś lub sposób, w jaki pracujesz, nie daje optymalnych rezultatów. Twój kierownik może wezwać Cię do swojego biura na rozmowę przy biurku, wyjaśniając problem i przekazując odpowiednią informację zwrotną.

Jak się z tym czujesz?

Niektórzy ludzie w ogóle nie radzą sobie z konstruktywną krytyką, podczas gdy inni uważają ją za nieco irytującą, ale udaje im się ją przyjąć. Gdzie jesteś na tej skali?

Ważne jest, aby pamiętać, że konstruktywna krytyka ma być właśnie taka - konstruktywna. Ma być czymś, z czego możesz się nauczyć, co pozwoli Ci wejść na właściwą drogę i pomoże Ci się poprawić. Nie ma być negatywna i ostra. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy osoba udzielająca informacji zwrotnej wie, jak to zrobić w sposób, który nie jest postrzegany jako osobisty atak. Najlepsi menedżerowie wiedzą, jak udzielać informacji zwrotnej, która jest odbierana pozytywnie, z doskonałym przekazem głównych punktów i motywacją. Mam nadzieję, że masz takiego menedżera!

Zobacz ten film, który mówi o najlepszym sposobie przyjmowania konstruktywnej krytyki we współczesnym środowisku biurowym.

Teraz już wiesz, jak przyjmować informacje zwrotne, jakich największych błędów musisz unikać?

Nie bierz tego osobiście

Konstruktywna krytyka nie ma być osobistym atakiem. Ma to być coś, co pomoże Ci się nauczyć i poprawić. Nikt nie jest doskonały i zawsze będą rzeczy, do których możemy podejść w inny sposób i zrobić to lepiej. Konstruktywna krytyka jest metodą, która pomoże Ci uświadomić sobie te różne podejścia i dzięki temu poprawić swoje wyniki następnym razem. Nie można oczekiwać, że wszystko się uda za pierwszym razem! Nie jest to jednak atak osobisty, nie jest to ktoś, kto cię "zdradza" i uświadomienie sobie tego jest ważne.

Stawanie się defensywnym i wycofywanie się z argumentacji

Dla tych, którzy nie są zbyt dobrzy w przyjmowaniu informacji zwrotnej, najczęstszą reakcją jest stanie się defensywnym i rozpoczęcie argumentacji. Oznacza to, że mówisz im dokładnie, dlaczego zrobiłeś coś w ten szczególny sposób i bardzo się bronisz. Powtarzam, oni nie "odprawiają cię", oni pomagają ci się rozwijać i wzrastać. Jeśli pozwolisz, aby konstruktywna krytyka wprawiła cię w zły nastrój i sprawiła, że poczujesz się osobiście zaatakowany, nie zajdziesz daleko w swojej roli.

Niedostrzeganie potencjału zmian

Kiedy udzielasz informacji zwrotnej, to dlatego, że istnieje inna droga lub metoda, która może przynieść lepsze rezultaty, w porównaniu z tym, co obecnie robisz. Nie bądź zamknięty i nie dostrzegaj potencjału, jeśli tylko spróbujesz zmienić swoje podejście. Bądź elastyczny i po prostu daj mu szansę; nigdy nie wiadomo, nowy sposób może być znacznie łatwiejszy i przynieść znacznie lepsze wyniki też!

Odmowa akceptacji

Jeśli wrócisz do biurka cicho seething i powiedzieć wszystkim swoim kolegom, że twój kierownik jest nierozsądny, to nie pomoże. Odmawiając przyjęcia informacji zwrotnej i po prostu niosąc dalej w sposób, w jaki byłeś wcześniej oznacza, że nie jesteś otwarty na zmiany i to nie będzie świecić najbardziej pozytywne światło na ciebie jako pracownika lub jako osoby.

Czasami trudno jest przyjąć informację zwrotną, ale zawsze pamiętaj, aby spojrzeć na nią z pozytywnej strony i zobaczyć ją jako coś, co możesz wykorzystać do nauki i poprawy.

Inni użytkownicy czytali również